Monday, January 08, 2007

Alhamdulillah.. Kini 5 Bulan Berlalu...!


Semalam.. genaplah 5 bulan aku bergelar Engineer di Silterra Malaysia Sdn Bhd. Mungkin ramai yang dah tahu.. tp rasanya ada gak yang tak tahu… Ye lah.. Ilmu dan pengetahuan tu kan milik Allah and dia akan bagi kepada siapa yang dia kehendaki

Dalam 5 bulan yang penuh cabaran nih… dunia pun kelihatan seolah bergolak dengan berbagai peristiwa penting berlaku mengiringi 2006… Kedatangan 2007 seharusnya di sambut oleh umat Islam dalam keadaan sedar dan celik bahawasanya mereka kini boleh diperlakukan apa sahaja oleh puak kuffar yang didalangi dajjal Amerika Laknatullah..

Dalam tempoh 5 bulan yang singkat ni, banyak juga yang aku dapat belajar.. Menjadi insan yang lebih tabah dan berguna… Sesungguhnya jawatan bukanlah segalanya.. Bukan juga gaji mengukur kehebatan kita.. Tapi yang lebih penting, aspirasi dan cita seseorang untuk terus melangkah membina kegemilangan sendiri.

Aku bangga dengan diri aku sekarang ni… Bangga kerana dikurniakan oleh Allah dengan rezeki yang aku kira melebihi apa yang aku perlukan di saat ini… Bangga bukan bermaksud membangga diri tapi bangga dalam ertikata syukur diiringi lafaz sembah ta’zim buat Allah Rabbul Jalil; Zat yeng menentukan perjalanan setiap dari kita…

Pernah suatu ketika dulu.. aku berasa begitu khuatir akan perjalanan hidupku ini lantaran begitu banyak cita2 ingin dicapai tika usia masih muda.. Tempohnya juga singkat... Tambahan pula dalam suasana masyarakat sibuk membincangkan akan permasalahan kebejatan sosial remaja dan mahasiswa menagih pekerjan disana-sini, aku sekali lagi bersyukur yang aku tidak digolongkan dalam kelompok yang begitu… 2 percubaanku berhasil… Perjalanan pertama nampak sedikit goyah dek kerana faktor jarak dan bidang tugas.. Namun segala kegoyahan itu berakhir bila aku memulakan perjalanan kedua…

Aku semakin yakin.. Dia sudah mengaturkan yang terbaik buatku…

Dalam suasana yang lebih terbuka… Hidupku kini bagai berada ditengah dunia baru yang lebih indah… Oh Tuhan.. Terima kasih ku buat segalanya… Rahmat kasihmu menjadikan daku insan yang lebih berjaya…

Ku mohon dan ku tagih petunjukMu agar aku menjadi insan yang lebih gemilang dan taat akan perintahMu dan petunjuk RasulMu..


“Ahlus Sunnah Wal Jamaah - Merentasi Segala Fikrah”

No comments: